Genom motgångar byggs den inre styrkan

Att vara stark är ingenting som man föds med. Det är något man blir under livets gång.
Vid en motgång väljer man själv på vilket sätt detta ska röra vid en.
Ska det trycka ner dig, sitta som en vikt på dina axlar? Äta sig in i din kropp och spöka i ditt huvud?
Att låta någonting bygga upp inombords, gör dig deprimerad i slut änden.
Att bli långsiktigt arg eller ledsen för en motgång gör dig svag.
Alla har varit där någongång. Men alla kan ta sig därifrån och sikta på att aldrig hamna där igen.

Det finns ingenting värre än att vara ledsen och deprimerad.
Att se sig själv som en dålig människa ger dig ingen större glädje, eller hur?
Självklart kan mycket vara personlighetsinriktat av de motgångar man stöter på. Men du behöver inte ta åt dig av fel orsaker.
Vad man än råkar ut för, så vet man innerst inne vad en själv är värd, vad man vill och hur man vill vara. Det kan ingen ändra på. Man ska kunna klara sig ensam i vilka motgångar man än stöter på. Ska aldrig känna dig beroende av en annan människa. För du kan klara dig själv, bara du vill.

Ingen sätter sig på mina axlar. Det går bara inte.
Absolut att jag kan ta åt mig av saker, men inte tillräckligt för att det ska stoppa mig.
Jag vet vad jag vill med livet. Även om det aldrig blir som man tror, så skulle jag aldrig sätta mig själv i underläge. Jag ligger gärna högre upp. Och klättrar någon över mig brukar jag snabbt ta tillbaka min plats på tronen.
Jag har inga svagheter. Eller jo självklart har jag det. Men jag brukar inte visa dom.
Jag står rak i ryggen med spända ögon. Detta bygger mitt eget förtroende för mig själv. För varje motgång som kommer så blir jag en starkare människa. Jag låter ingen trycka mig till botten, för ju deppigare jag blir desto mindre människa blir jag också.
Därför siktar jag på att alltid komma ihåg vem jag är. Det tänker jag aldrig släppa.

Självklart har man gjort mycket utan att tänka som man sedan, dagen efter, funderar över varför man i helvete gjorde så för. Men som sagt, Man lär av sina misstag.
Och mina misstag har gjort mig till den jag är idag.
En stolt individ med en fet ryggrad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0