Se där..

Idag håller jag och min käre sambo på och eldar lite ris som legat och skräpa på tomten alldeles för länge. Känns otroligt skönt att det börjar försvinna nu. Även om det knappt syns någon skillnad.
Vi har nämligen, för några månader sen, tagit ner alla träd som fanns på tomten. Kanske är på tiden att få bort riset nu. Vår tomt bestod av träd förr. Bara träd! Ock lite grus! Nu förtiden ser det mer ut som ett kalhygge. Vilket är en bit på väg men inte lika hemtrevligt kanske.
Tyson har också varit med och hjälpt till. Slitit lite för hårt i fingret på mig och tuggat lite på trimmern. Självklart har han också bärt ris. Fast det hamnade mer på andra sidan av tomten än nära elden men han är ju bara hund. Kan ju inte kräva allt för mcket av han! ;)

Igår var vi på dop. Vilket var super fint och trevligt hade vi. Kom en liten surprise där i församlingsrummet efter dopet. Var oväntat men jag blev nog lika överraskad jag. Så otroligt glad över mina kära Vänner <3
Efter dopet skyndade vi oss hem och böt om för att åka iväg på nästa kalas.
Var och firade Kalles mor som fyllde år och grillade lite korv. Vovvsing var självklart med och härjade nog lös värre än vanligt.
Blev lite vin-/ciderkväll här hemma igårkväll, som sedan drog oss till "utestället" som nu ska förflyttas. Kändes lite som ett tvång att gå dit innan det stängs. Det var skumt folk ute och jag kände nog inte en jävel där borta. Börjar nog bli lite för gammal för att hänga bland småbarnen tror jag. Dock är man för ung för att vara bland de äldre. Träligt att vara i mellan åldern. Jag hade i alla fall trevligt med det sällskap jag hade så det ska jag absolut inte klaga på!

Jag har fått jobb föresten. Det känns väldigt bra att veta att man kommer ha schemalagda tider varje månad. Så man på ett ungefär vet hur mycket pengar man har att röra sig med varje månad.
Tycker däremot att det kommer bli väldigt tråkigt att jag missar så mycket tider hos mitt kanonjobb jag står som extra hos. Ska allt försöka vara tillgänlig de lediga dagar jag kommer att ha. Om jag orkar det vill säga.! Tjänsten jag ska påbörja ligger ändå på 80% så det får vi ju se. Bara jag klarar utbildningen så kommer det här att gå skit bra! Fast det är ju klart att jag kommer klara den med! Jag kan ju allt! Haha.

Nej nu ska jag ut och hjälpa gubben min lite mer innan vännerna kommer på kaffe!



/ Jozzisch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0