Städa är väldigt tråkigt!

Är det bara jag som tycker det är supertråkigt att städa..
Okej, själva dammsuga, damma och moppa grejen är inte så värst farlig. Men det är allt "förarbete" som är tråkigt. Sortera alla kläder i rentvätten, plocka undan alla små saker och hitta plats till det, Ta undan disken och eventuellt diska bort det mm. mm.
Jag har nu skurat hela spisen, tagit bort knopparna och gjort rent bakom dom. Rensat fyra ikeakassar med rentvätt, Diskat ett ställ med disk och börjat plocka undan små skit. Va fasen det tar sån tid! Det låter ju super enkelt när man säger det men herregud! Detta har tagit mig nästan två timmar! Två jävla timmar och jag har inte ens fått undan allt så att jag kan börja dammsuga! Jag vet ju att det blir såhär varje gång och det beror väll mycket på att vi inte har några garderober. För tillfället inget sovrum. Vi har helt enkelt inte plats för alla saker vi har. Men hur fasen kan det bli så mycket varje vecka?! Hur lyckas vi med det?!
Vi är nog stökmakarna själva, Kalle och Jag! :)
Tänkte att jag skulle få lite ordning här hemma innan jobbstart så man slipper pressa sig de första dagarna! Hehe

Nej nu ska jag börja rensa köksbordet och greja så jag hinner klart innan min käre mor kommer och hämtar mig. Vi tänkte gå på långpromenix med vovvsingarna med Birgitta :)


/Jozzisch




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0